Creatief concept Reiswerk Pensioenen

Pensioencommunicatie

[Ruimte voor later, Reiswerk Pensioenen] Reiswerk Pensioenen is het pensioenfonds voor de professionals in de reisbranche. Sinds april 2015 is Catapult het communicatiebureau. Het begrip ‘ruimte’ staat in de communicatiestrategie centraal. Dat is een thema waar elke reisprofessional mee te maken heeft. Als we het hebben over pensioen, dan spreken we van ‘ruimte voor later’. Zorg voor echte doelgroepgerichte communicatie. Geef dat invulling op een leuke, opvallende manier. Zodat bij elke deelnemer van het pensioenfonds Reiswerk Pensioenen tussen de oren zit.

Met het centrale communicatiethema werken we aan het betrekken van mensen bij hun pensioen. Voor drie kerndoelgroepen zijn verschillende doelen bepaald. Bij jongeren zijn we tevreden als we weten bij wie ze pensioen opbouwen. Bij ouderen willen we dat ze weten wat ze krijgen als ze met pensioen gaan. De invulling van de communicatie gebeurt aan de hand van het persona van ‘Sofie’. Zij is niet de doelgroep, maar de fictieve afzender van alle communicatie. Zo gelden voor alle partijen die betrokken zijn bij communicatie – zoals uitvoerder Syntrus Achmea – dezelfde communicatierichtlijnen. En kunnen ontvangers rekenen op eenduidige communicatie.

Team | Marloes | Lars | Niek | Marvin |

De nieuwe communicatielijn is persoonlijker dan voorheen. En persoonlijker dan veel fondsen gewend zijn. We zijn gaan tutoyeren, sturen mensen kaarten om hen te herinneren aan hun vakantiedagen en vakantiegeld. En we nodigen hen uit om te genieten van de ‘ruimte’ tijdens een wandeling op de hei. Slimme uitingen op onverwachte momenten. Zo is Sofie. En zo zijn wij